Voedingstips – Waarom rode linzen goed voor je zijn

Voedingstips – Waarom rode linzen goed voor je zijn

Rode linzen zijn een uitstekende bron van vezels en eiwitten en kunnen in tal van gerechten worden gebruikt. Een kopje gekookte linzen bevat 15 gram voedingsvezels, wat ongeveer de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is voor vrouwen. Een half kopje gekookte linzen bevat ook 40 gram koolhydraten en 3,6 gram suiker. Ondanks hun hoge vezelgehalte hebben rode peulvruchten een lage invloed op de bloedsuikerspiegel. Dat maakt ze een perfecte keuze voor mensen met een koolhydraatarm dieet.

rode linzen

Een andere reden om Valle del Sole: peulvruchten | kokosproducten | mais | granen | meel in je dieet op te nemen, is dat ze een geweldige bron van eiwitten zijn. Slechts een kwart kopje gekookte linzen bevat 11,5 gram eiwit, wat een hoog niveau is voor elk voedsel. Deze eiwitrijke linzen helpen het lichaam om nieuw weefsel op te bouwen en zijn een uitstekende economische bron van eiwitten. Bovendien versnellen ze de spijsvertering, waardoor je geen aparte blender of keukenmachine nodig hebt om je avondeten te pureren.

Van alle groenten zijn linzen een van de beste bronnen van foliumzuur. Foliumzuur helpt het risico op hartaandoeningen te verlagen. Een portie gekookte linzen van een kwart kopje bevat ongeveer 24 procent van de ADH voor foliumzuur, of ongeveer 98 microgram. Het helpt het lichaam ook om voedsel af te breken en te verwerken, terwijl het tegelijkertijd afvalstoffen naar buiten duwt. Linzen zijn daarom een uitstekende keuze voor mensen die aan een depressie lijden.

Klik hier voor meer waardevolle informatie: https://www.valledelsole.nl/