Peulvruchten zijn gezonde vleesvervangers

 <a href=peulvruchten allergie ” style=”margin:0px 10px; max-height:299px; max-width:41% height:auto; width:auto;” align=”right”>

Peulvruchten zijn gezonde vleesvervangers

Peulvruchten, de zaden van plantensoorten uit de peulvruchtenfamilie, hebben veel voordelen voor je gezondheid. Sommige onderzoeken hebben peulvruchten in verband gebracht met een lager cholesterolgehalte en een verminderd risico op hartaandoeningen. U moet echter oppassen voor lectines, die de opname van mineralen kunnen remmen. Sommige onderzoeken suggereren dat het op de juiste manier koken van peulvruchten lectines kan verminderen. De meest voorkomende kookmethoden zijn weken, frituren en koken. Door een paar eetlepels aan uw dagelijkse maaltijd toe te voegen, kunt u optimaal profiteren van deze superfood.

Bonen zijn veelzijdige voedingsmiddelen die gemakkelijk in recepten kunnen worden gebruikt. Je kunt bonen uit blik of geweekte bonen gebruiken in soepen en stoofschotels. Tofu en tempeh zijn uitstekende opties als je een soja-alternatief aan je gerechten wilt toevoegen. Je kunt ook genieten van edamame, geroosterde kikkererwten of sojanoten als tussendoortje. Gekookte peulvruchten kunnen worden genoten met soepen, pastagerechten en saladedressings.

Bonen en linzen vormen een hoogwaardig eiwitalternatief voor vlees. Hoewel ze onvolledige eiwitten bevatten, zullen de vezels in peulvruchten je helpen om je langer vol te voelen. Als u niet gewend bent om peulvruchten te eten, begin dan met een kleine portie van deze voedingsmiddelen en verhoog uw dagelijkse inname geleidelijk. Wees echter gewaarschuwd dat een vezelrijk dieet spijsverteringsongemakken en gas kan veroorzaken. Sommige peulvruchten bevatten 8 gram eiwit per kopje. Andere soorten bevatten grote hoeveelheden ijzer, folaat en andere belangrijke mineralen.

Behalve dat ze weinig calorie├źn bevatten, bevatten peulvruchten veel voedingsstoffen. Studies hebben aangetoond dat peulvruchten het risico op hart- en vaatziekten en een lagere body mass index kunnen verlagen. Sommige onderzoeken hebben zelfs aangetoond dat peulvruchten helpen bij het reguleren van de bloedsuikerspiegel, wat het verband tussen peulvruchten en een lagere bloedsuikerspiegel kan verklaren. Ze zijn voor veel mensen een gezonde keuze! En vergeet niet alle gezondheidsvoordelen die peulvruchten bieden. Als je ge├»nteresseerd bent in een plantaardig dieet, bekijk dan onze lijst met gezondheidsvoordelen van peulvruchten.

Voor meer informatie klik je hier: valledelsole.nl